Sonalls transparents

Els primers sonalls transparents que vaig fer varen ser capses buides de bastonets de les orelles, amb una cinta passada pels forats de la base perquè es puguin agafar amb comoditat, plens d’objectes amb diferents pesos i amb el tap fortament encintat . En vaig omplir un amb pedres, un amb castanyes (no ho recomano perquè es varen florir!), un amb espirals de pasta i un altre amb soja verda (quin èxit va tenir aquest!). El meu fill gran s’ho passava molt bé remenant-los i escoltant els diferents sons que emetien i notant els diferents pesos que tenien.

Ara, amb el meu segon fill, n’he millorat la versió. Ja feia molt temps que guardava les capses dels xumets que havia comprat a les farmàcies i no sabia de què fer-ne, doncs, bé, m’han servit per fer aquests sonalls tant xulos. Una punta de cola no tòxica a cadascuna de les cantonades de la capsa per evitar sorpreses, una cinteta amb un nus clavada a l’interior de la capsa i ja està a punt per omplir. Les de la il·lustració tenen dues nous, uns clips, grava, soja, fideus fins i boletes de paper de plata. Els sons que emeten són molt diferents i el meu fill petit hi posa molta atenció.

Més endavant, quan el meu fill gran sigui capaç d’entendre aquestes coses, aquests sonalls serviran per posar als platets de la balança romana que tenim guardada, i així anirà coneixent els pesos i els volums d’objectes quotidians.

 

[Actualitzat el 9 març 2012]

Aquí deixo una fotografia del meu príncep petit a la trona, mentre trasteja amb aquests sonalls. Es veu com es concentra moltíssim per agafar la cinteta i provar de moure la capsa perquè soni. Els clips de colors que belluguen lliurement per dins també són un gran atractiu per a ell. Ara que encara no té gaire movilitat, aquestes estonetes l’entretenen molt i amb els somriures de satisfacció que em fa, es nota que s’ho està passant  molt bé…

1 Comentari (+add yours?)

  1. Trackback: La Panera de les Capses « manetesicosetes

Deixa un comentari

