Tubs de colors

Aquests Reis, tenia clar que volia aproximadament el mateix nombre de regals per un nen que per l’altre, de manera que el meu fill gran s’adonés que tots dos nens són igual d’importants. Així doncs, em vaig dedicar a fer cosetes per al meu bebè que no fossin les clàssiques que hi ha a les botigues i afegir novetats a les joguines que ja té del seu germà.

La primera versió que vaig fer dels tubs de colors va ser fa dos anys per al meu nen gran i consistia en una ampolla petita d’aigua, amb un xic d’oli, perquè tingui densitat diferent i uns quants objectes petits i brillants, i de pesos diferents que hi suren per atreure l’atenció del nen. Va tenir èxit, però el seu aspecte no era gaire atractiu i l’amplada de l’ampolla no li permetia agafar-la amb comoditat.

La versió que he fet per al meu petitó és la que veieu a la foto. Ha millorat molt. He agafat uns tubs de plàstic, els he tallat amb un cúter, hi ha afegit uns taps i els he segellat amb unes barres de cola no tòxica que s’apliquen en calent (tot es troba a ferreteries). El líquid amb què els he omplert és oli d’ametlles tintat amb unes gotetes de colorant alimentari (qualsevol supermercat) i els objectes de dins són boletes de paper de plata, algun clip de colors, alguna moneda, papers d’embolcalls de bombons, etc.  No importa què hi posis, el que és important és que tinguin diversos pesos perquè es desplacin pel líquid a ritmes diferents.

[Actualització el 9 març 2012]

En aquesta imatge, el meu petit intenta resseguir amb la mirada els diferents materials que hi ha en suspensió en el líquid i, com que es desplacen a diverses velocitats, hi posa moltíssima atenció i s’ho passa genial.  Es nota que li interessa el que veu i el fa pensar…

5 comentaris (+add yours?)

  1. Susana
    març 21, 2012 @ 21:44:15

    Molt xulos aquedts tubs. Jo havia pensat ferho pero amb ampolles, pero molt millor amb aquests tubs. Dius que tot ho compres a la ferrateria? Els taps de plastic tambe?
    Gracies per comparir totes aquestes idees tant genials!

    Resposta

    • elisabetsalie
      març 22, 2012 @ 09:15:52

      Sí, Susana, tot a la ferreteria… Jo ho vaig trobar a Servei Estació de Girona, però crec que ho pots trobar a qualsevol altre lloc. Els tubs em penso que es diuen “portadocuments” (n’hi ha de diverses mides) i els taps hi encaixen (també n’hi ha de diverses mides). La pistola és una termoencoladora model T-20 amb barretes no tòxiques… Si et cal més ajuda, m’ho dius! Salut!

      Resposta

  2. Mariona
    abr. 06, 2012 @ 16:50:53

    nosaltres ho hem fet amb ampolles d’aigua petites. Hem decolorat l’aigua amb retoladors gastats (treus la tinta i ho vas xucant a l’aigua de l’ampolla fins que deixen anar la tinta i decoloren l’aigua) i hi hem posat purpurina!!!! Perquè no es despapi (a falta de pistola de silicona) ho hem lligat bé amb cinta adhesiva més grouxida (aquesta de lampistes) i així pot anar a la boca!!!!

    Resposta

  3. Trackback: La Panera de les Capses « manetesicosetes
  4. Trackback: Pots nevats | manetesicosetes

Deixa un comentari

